Multe oferte SEO folosesc tactici de PR pentru a câștiga legături de ani buni. Acum,…
Freelancer, greșeli de evitat dacă alegi o asemenea cale
Când lucrați ca freelancer, indiferent dacă au trecut două luni sau doi ani, ar trebui să faceți un pas înapoi și să evaluați cum evoluați treptat.
De la mutările începătoare, la capcane comune, doriți să vă asigurați că nu faceți greșeli care vă pot afecta pe dvs. sau pe compania dvs. independentă.
În articolul de astăzi vom analiza 10 greșeli pe care trebuie să le evitați ca freelancer. Se pot studia ofertele noastre pentru cursuri SEO.
Puteți utiliza această listă pentru a analiza lucrurile pe care le-ați putea face sau pe care trebuie să le regândiți.
Ca freelancer, nu lucrați 24/7
În timp ce munca independentă oferă posibilitatea unei programări și a unui orar flexibil, nu puteți lucra non-stop.
Este important să creăm un echilibru muncă-viață, astfel încât să știi ce muncă trebuie făcută și să planifici timpul pentru a face toate celelalte lucruri care contează pentru tine.
Cel mai simplu mod este de a crea un program de lucru.
Nu trebuie să fie de la 8 la 16, dar ar trebui să aibă o oarecare consistență, astfel încât să faceți lucrurile mai eficient și mai productiv.
Dacă aveți un program, vă ajută clienții să comunice cu dvs. în timpul „programului de lucru” și îi va ajuta pe membrii familiei să știe când să vă lase în pace, astfel încât să puteți lucra.
Subvalorizarea muncii
Una dintre cele mai mari probleme pe care le întâmpinăm când vorbim cu noii freelanceri este aceea că își subestimează sever timpul și munca.
Fac diferite proiecte gratuit sau la costuri foarte mici, le spun clienților că asta merită.
Stabiliți prețuri care să aibă sens pe piața dvs. și să fie în concordanță cu serviciile pe care le oferiți și respectați-le.
(OK, ocazional puteți face un proiect pro bono pentru o organizație non-profit sau un membru al familiei, dar nu foarte des.)
Iată câteva resurse care vă pot ajuta să vă faceți o idee despre cum se poziționează alții:
- baza de date Freelancer Rate;
- tarifele pe ore ale designerilor de HOW Magazine;
- calcularea unei rate freelance de către AIGA.
Când lucrați pe piața din România s-ar putea ca nu toți clienții să fie din România.
Multe companii caută servicii din România doar pentru prețurile relativ mai mici, care sunt pe această piață.
Un freelancer nu trebuie să accepte fiecare proiect
Aproximativ jumătate din proiectele care vă stau în cale ca freelancer consacrat vor fi ineficiente. Și este în regulă să anulezi aceste proiecte.
Nu vă blocați luând în considerare fiecare proiect care vă iese în cale, pentru a crea ceva care vă jenează sau care este copleșitor, deoarece aveți deja o sarcină de lucru completă.
Acestea sunt cinci proiecte de evitat:
- orice lucru care implică ceva ce nu știi să faci cu adevărat, cu excepția cazului în care este o abilitate cu adevărat simplă de adăugat în portofoliul tău;
- proiecte care vă oferă acel sentiment inconfortabil. Acest lucru poate include orice din lucrurile în care nu crezi, are incertitudini cu privire la legalitate sau pur și simplu nu simți că îl poți face bine;
- proiecte de la clienți care nu știu de fapt ce doresc sau evită un avans la început. (Acestea sunt steaguri roșii imense);
- proiectele de la membrii familiei sau prieteni apropiați sunt întotdeauna dificile. Este greu să spui nu, dar uneori este cel mai bun lucru, astfel încât sentimentele să nu fie rănite și relațiile să nu fie încordate;
- orice lucru care vine odată cu o comandă solidă. Dacă doriți cu adevărat proiectul, întrebați dacă programul este flexibil. Nu luați nimic dacă nu puteți respecta termenele limită.
Lipsa unui „Upsell” pentru clienți
Mențineți afacerea în continuu, cu suplimente pentru muncă și modalități de a continua proiectul după contractul inițial.
Planul de afaceri vă motivează să lucrați. Și dacă nu aveți o tehnică de vânzare, ar trebui să luați în considerare una.
Luați în considerare elemente de actualizare, cum ar fi bonusurile de proiectare sau funcțiile adăugate.
Gândiți-vă la modalități de a menține clientul fericit și în contact pentru o perioadă mai lungă de timp.
Aceste metode pot fi contractele de întreținere, analitice sau de publicitate sau vânzarea fișierelor native către client atunci când proiectul este finalizat.
Facturarea clienților în mod inconsistent
Dacă nu aveți un proces de facturare, este posibil să pierdeți plățile. De asemenea, poate provoca frustrări majore pentru clienți.
Și nimic nu este mai ușor decât configurarea unui proces de facturare:
- stabiliți tarifele (și creați o listă pe care o puteți oferi clienților);
- setați un program de facturare (frecvența de trimitere a facturilor și data la care acestea sunt scadente);
- notificați clienții cu privire la tarifele anuale;
- respectați-vă propriile reguli.
Noțiuni prea confortabile
Dacă nu veți continua să învățați lucruri noi și să fiți la curent cu tendințele, instrumentele și tehnicile, veți rămâne în urmă.
Nu vă permiteți să vă lăsați prea confortabil cu locul în care vă aflați și cu ceea ce faceți.
Este imperativ să continui să înveți lucruri noi.
Aceasta este o regulă generală de dezvoltare în meserie. Acest confort „că știi” totul îți aduce o plafonare care în timp te va lăsa în urmă față de concurenți.
Un freelancer trebuie să respecte termenele de livrare
Nu promite nimic ce nu ești sigur că poți livra. Se întâmplă tot timpul.
Da, vrei să fii comod și să lucrezi ușor, dar nu vrei să obții o reputație de profesionist care nu îndeplinește prevederile contractuale.
Începe prin a-ți oferi un pic de libertate când ai conversații cu clienții.
Nouă ne place să ascultăm ceea ce este necesar și ce nu este sigur. Spunem „asta sună bine, dar va trebui să ne gândim cum să o facem.”
Apoi, aveți câteva opțiuni pentru a vedea dacă puteți face acest lucru, cum să cotați un preț pentru acest serviciu și chiar să aveți o ieșire dacă nu credeți că solicitarea este viabilă.
Activitatea fără strategie
Dacă lucrați împreună cu mai mulți colaboratori fără să țineți cont de ce urmează, aveți probleme.
Chiar și freelancerii trebuie să elaboreze un plan și o strategie de afaceri.
Unde vrei să fii într-un an, cinci ani, 10 ani? Vă va fi greu să ajungeți dacă nu știți nici măcar unde mergeți.
Obiectivele clar stabilite pot fi departe, dar măcar îți dau direcția potrivită.
Uitați despre „Lucrurile de afaceri”
Și, vorbind despre afacere, nu uitați de „mediul de afaceri”.
Dacă impozitele, marketing-ul, licențele, rețelele și discuțiile despre venituri față de cheltuieli nu sunt în lucrul tău, trebuie să găsești ajutor pentru a naviga prin toate.
Nerespectarea independenței ca o afacere reală vă poate răni pe termen lung.
Aveți nevoie de o înțelegere fermă a ce obligații fiscale și legale se aplică în locația dvs.
Nerespectarea acestor reguli poate duce la dureri de cap semnificative, cheltuieli neașteptate și potențiale amenzi.
Pariați prea mult pe clienții actuali
Adevărul despre a lucra ca freelancer este că orice client ar putea dispărea în orice zi.
Este un fapt înfricoșător. Nimeni nu este asigurat de un asemenea eveniment.
Soluția este să vă diversificați baza de clienți și să vă asigurați că aveți relații de lucru bune cu clienții dvs. actuali.
O parte din aceasta se întoarce și la strategie. Aveți un plan pentru a înlocui un client (și fluxul de venituri coordonator), dacă este necesar?
Un freelancer este un soloprenor
În timp ce este ușor să cădem în unele dintre aceste greșeli de freelancing comune, poate fi la fel de ușor să le corectăm.
Cheia este să rămâi concentrat, organizat și să vă apucați de crearea unui plan.
Nu trebuie să faceți totul într-o zi. Multe dintre aceste lucruri evoluează în timp.
Probabil în același mod, afacerea dvs. independentă s-a schimbat și a crescut.
Cum gestionați resursele, așa culegeți rezultatele.
Indiferent dacă sunteți designer, scriitor, dezvoltator sau purtați mai multe pălării, găsiți multe sfaturi, resurse și idei pentru a vă ajuta să profitați la maxim de mica afacere.