Multe oferte SEO folosesc tactici de PR pentru a câștiga legături de ani buni. Acum,…

Paginarea, ce este și cum să o implementăm corect pe un website
Paginarea, ce este și cum să o implementăm corect pe un website. Magazinele online care oferă o gamă largă de produse utilizează foarte des paginarea.
Produsele alocate anumitor categorii sunt afișate pe mai multe pagini.
Prin urmare, paginarea implementată în mod corespunzător are un impact semnificativ asupra utilizabilității.
De asemenea, are efect și asupra modului în care Google evaluează și poziționează un website în rezultatele căutării.
În acest articol de pe blog învățăm cum să paginăm corect website-ul!
Paginarea: ce este și de ce ar trebui să fie pusă în aplicare
În termeni simpli, paginarea înseamnă numerotarea paginilor.
Implică divizarea conținutului website-ului și plasarea acestuia în subpagini separate.
Aici, conținutul se referă la articole de blog, precum și liste de produse în cazul magazinelor online.
Articole recomandate:
- Freelancer, greșeli de evitat dacă alegi o asemenea cale
- Google Ads, informațiile esențiale de care aveți nevoie în business
- Blogger, cele 7 greșeli care trebuie evitate în optimizare SEO
- PR, cum îți poate îmbunătăți SEO pentru maximizarea profitului
- Audit SEO, cu Google Chrome
Fiecare pagină are propria adresă URL și este percepută ca o pagină individuală de pe website.
Paginarea este implementată în principal pentru a optimiza timpul de încărcare al website-ului.
Astfel, are un impact uriaș asupra utilizabilității website-ului și, prin urmare, asupra conversiilor acestuia.
Cu cât clienții trebuie să aștepte încărcarea, cu atât crește probabilitatea să vă părăsească website-ul.
În acest mod, renunță la cumpărături iar dvs. pierdeți bani.
Implementată corespunzător, utilizatorii văd câteva sau mai multe produse dintr-o categorie selectată.
De asemenea, văd și numărul de pagini cu mărfuri similare, imediat după intrarea pe website.
O astfel de soluție poate fi un stimulent excelent pentru navigarea prin alte pagini ale website-ului dvs.
Cu siguranță e mai bine decât a face utilizatorii să aștepte toate fotografiile produselor dintr-o anumită categorie.
Numărul de articole afișate pe o pagină trebuie să fie analizat cu atenție.
Scanarea de la Google vs. paginarea
Știți deja ce este paginarea și de ce este benefică pentru website-ul dvs.
V-ați întrebat de ce trebuie să țineți cont atunci când o desfășurați?
Scanarea website-ului este extrem de importantă. Are loc atunci când Google vă „vizitează” website-ul, analizează conținutul paginilor individuale și codul acestora.
Pe baza unei astfel de analize, roboții decid în ce poziție trebuie afișat un anumit website în rezultatele căutării.
Procesul este afectat de numeroși factori și paginarea necorespunzătoare poate avea consecințe dezastruoase.
Probleme ce rezultă din paginarea incorectă
Începem prin analizarea problemelor cauzate de implementarea incorectă a paginării.
Mai târziu vom trece la diverse sfaturi care vă vor ajuta să eliminați erorile. Astfel, paginarea va deveni mai ușoară pentru utilizator.
1. Creșterea conținutului duplicat intern
Conținutul duplicat e una dintre problemele cu care trebuie să aveți de a face. Poate să apară după implementarea paginării în magazinul dvs. online.
Conținutul intern duplicat înseamnă că aceleași texte identice sau foarte similare pot fi găsite pe pagini diferite.
Să presupunem că administrați un magazin online de îmbrăcăminte. Categoria „jachete de iarnă” conține 150 de produse și câteva texte.
În timp ce implementați paginarea, decideți următoarele.
Fiecare pagină afișată utilizatorilor ar trebui să conțină aceleași texte și 15 modele de jachete.
Paginile individuale nu sunt excluse de la indexare, prin urmare, roboții Google le pot accesa cu ușurință.
Într-o astfel de situație, fiecare pagină cu același text va crește conținutul intern duplicat. Chiar dacă au URL-uri separate.
Majoritatea paginilor au, de asemenea, aceleași titluri și descrieri meta care sunt setate automat.
Acest lucru va afecta negativ pozițiile tuturor paginilor website-ului dvs. în rezultatele căutării.
2. Consumul bugetului de accesare al website-ului
O altă consecință negativă a paginării în mod necorespunzător se referă la irosirea bugetului de accesare.
Denotă numărul maxim de pagini secundare dintr-un anumit domeniu care poate fi indexat de Google.
Magazinul dvs. oferă o gamă largă de bunuri? Toate paginile cu produse sunt accesate cu crawlere?
Indică faptul că roboții Google au vizitat și analizat fiecare dintre ele.
Cu toate acestea, există anumite dezavantaje ale acestui proces.
Roboții pierd timp la examinarea paginilor cu texte de mică valoare sau în cel mai rău caz, cu conținut duplicat.
Se amână procesul de găsire a paginilor și a categoriilor cu conținut de calitate.
3. Inutilitatea pentru utilizatori
Paginarea trebuie să fie adaptată tuturor vizitatorilor potențiali ai website-ului pentru a-și îndeplini scopul.
Prea multe cifre care marchează paginile ulterioare ale produselor nu vor fi ușor de utilizat.
Astfel, potențialii clienți pot decide să părăsească magazinul.
Situația este destul de similară în cazul spațiilor prea mici sau a prea multor numere.
Cele mai bune practici pentru a implementa paginarea
1. Adrese URL canonice
Crearea URL-urilor canonice (rel=canonical) poate servi ca o soluție.
Astfel, se elimină conținutul duplicat cauzat de publicarea acelorași texte pe câteva pagini din magazin.
URL-urile canonice sunt meta tag-uri care informează roboții Google despre adresele URL.
Punerea în aplicare a acestora vă va permite să afișați bot-urile care nu ar trebui să fie accesate.
În cele mai multe cazuri, doar prima pagină este indexată.
2. Fișierul robots.txt
Fișierul robots.txt este o altă soluție care ajută la prevenirea arderii bugetului de accesare. De asemenea, limitează și conținutul intern duplicat.
Acest fișier vă permite să comunicați eficient cu roboții motorului de căutare care accesează website-ul dvs.
În afară de navigarea roboților, puteți limita accesul acestora la pagini ce nu trebuie afișate în rezultate.
În cazul paginării, în majoritatea cazurilor, toate paginile, cu excepția primei, sunt excluse de la accesare.
3. Eticheta „no index”
Un alt mod de a preveni accesul roboților în pagini individuale este aplicând meta tag-ul „no index”.
Plasând-o în <head>, elementul codului unei anumite pagini va informa clar Google.
Nu doriți ca această pagină să fie analizată și afișată în rezultatele căutării.
În mod similar fișierului robots.txt, eticheta „no index” este implementată pe paginile paginate ulterior.
4. Sitemap
În termeni simpli, un sitemap este creat pentru navigarea roboților motoarelor de căutare.
Mulțumită acestuia, se pot deplasa mai eficient pe website. Astfel, puteți indica URL-uri care ar trebui să fie indexate de către roboții Google.
Sitemap-ul dvs. ar trebui să conțină doar pagini din categoria principală cu conținut unic.
Prin urmare, este mai bine să evitați plasarea paginilor cu conținut duplicat. Acestea nu ar trebui să fie accesate cu crawlere.
Cu toate acestea, nu uitați că este doar o hartă. Nefiind plasată o adresă URL în fișierul sitemap, nu se garantează că roboții Google nu o vor vizita oricum.
Prin urmare, este totuși recomandabil să implementați una dintre soluțiile menționate mai sus.
Acestea vor informa clar roboții Google că o anumită pagină nu este destinată să fie accesată cu crawlere.
5. Atributele rel=”prev” și rel=”next”
Acest punct se aplică în principal website-urilor fără conținut intern duplicat.
Magazinul are categorii care se pot grupa într-un mod ce să asigure că paginile au conținut și produse unice?
Ar trebui să utilizați atributele rel= „prev” și rel=”next”. În acest caz, nu ar trebui să împiedicați roboții Google să parcurgă paginile.
Aceste atribute îi informează despre ce pagini particulare formează întregul.
În consecință, rezultatele căutării vor oferi utilizatorilor prima pagină și începutul textului.
Dacă este necesar, puteți aplica URL-uri canonice și atributele rel=”prev” și rel=”next”, simultan.
Implementarea atributelor este simplă. Trebuie doar să le plasați în anteturile HTML sau HTTP ale paginilor individuale.
6. Utilizabilitatea
În afară de a avea grijă de aspectele tehnice, trebuie să vă asigurați că paginarea e prietenoasă și utilă. Concentrați-vă pe elemente precum:
- mărimea legăturilor. În zilele noastre, persoanele în vârstă și persoanele cu deficiențe de vedere navighează pe Internet. Tot mai mulți utilizatori vizitează website-uri prin dispozitive mobile. Pagini cu numere prea mici vor fi considerate inutile;
- spațiul dintre link-urile către numerele paginii. Nu se poate face click pe pagina exactă pe care cineva dorește să ajungă? Spațiile dintre link-uri sunt prea mici? Pot irita cu adevărat vizitatorii. Asigurați-vă că utilizatorii de mobil și desktop pot naviga în mod convenabil pe website;
- evidențierea numărului paginii pe care se află utilizatorul. Această soluție facilitează vizitatorii să realizeze câte produse au văzut deja și câte au mai rămas. Este o idee bună să folosiți culori diferite pentru a evidenția numerele de pagină;
- numărul de pagini. A trece de la o pagină la alta după ce ați văzut doar câteva produse poate fi iritant. Încercați să găsiți o variantă fericită între numărul de produse și timpul de încărcare al website-ului;
- barele de navigare. Asigurați bare de navigare, cum ar fi „next” sau „previous”. Mulțumită acestora, pentru utilizatori va fi mult mai ușor să navigheze în mod convenabil pe website. Vor putea să intre într-o altă pagină sau să meargă la începutul sau la sfârșitul listei, când doresc;
- versiunea mobilă. Astăzi, utilizatorii de telefonie mobilă constituie un grup complet nou de destinatari. Fiecare element al unui website ar trebui să fie adaptat și pentru ei. Asigurați-vă că utilizatorii de dispozitive mobile pot naviga în mod convenabil pe website.
Derularea infinită, soluția avansată pentru paginarea unui website
Derularea infinită este o soluție avansată care poate fi întâlnită din ce în ce mai des pe diverse website-uri.
Această opțiune permite utilizatorilor să deruleze rezultatele căutării și conținutul fără a fi nevoie să aștepte.
Nu mai există următoare pagini de produse care așteaptă să se încarce.
Vizitatorii care utilizează această opțiune nu pot determina cu precizie unde au găsit produsele interesante.
Mai mult, doriți ca derularea infinită să fie analizată corect de Google? Trebuie să o implementați în mod corect.
Chiar dacă decideți să aplicați această nouă soluție, website-ul ar trebui totuși împărțit în secțiuni.
Ușurează munca roboților Google de a ajunge la toate elementele.
Concluzie
Paginarea, care înseamnă numerotarea paginilor, este foarte benefică.
Nu doar pentru utilizatori, ci și pentru roboții motoarelor de căutare.
Înseamnă, de asemenea, că proprietarii de website-uri pot permite navigarea roboților.
Astfel, potențialii clienți care vizitează magazinele lor vor fi tot mai mulți.
Cunoașterea tuturor practicilor menționate mai sus vă va permite să implementați corect paginarea.
Astfel, puteți să creșteți capacitatea de utilizare a website-ului dvs. Toate acestea, fără erori care să vă afecteze pozițiile în rezultatele căutării.